Πως μεγιστοποιούμε τις πιθανότητες επιτυχίας ενός ξενοδοχείου;

Γράφει ο Ξενοφών Πετρόπουλος

Αρκεί μια καλή ιδέα και η ύπαρξη χρηματοδότησης για την βέλτιστη απόδοση μιας ξενοδοχειακής μονάδας και κατ’ επέκταση τη βιωσιμότητα της επένδυσης; Μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως τη σημερινή εποχή οι ξενοδόχοι και οι δυνητικοί επενδυτές αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες προκλήσεις από ποτέ, αναφορικά με τη μέγιστη αξιοποίηση της μονάδας τους.

Το ελληνικό ξενοδοχειακό επιχειρείν αναπτύσσεται σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και πολύπλοκο. Πλέον, ο ξενοδόχος πέρα από τις υπόλοιπες ξενοδοχειακές μονάδες στον προορισμό που δραστηριοποιείται, καλείται να ανταγωνιστεί τις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, να χειριστεί με βέλτιστο τρόπο τα πολλαπλά και απαιτητικά κανάλια πώλησης, να ελέγχει καθημερινά το κόστος λειτουργίας αυξάνοντας παράλληλα την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, να προσαρμόζεται και να ικανοποιεί τις επιθυμίες διαφορετικών γενεών ταξιδιωτών, καθώς και να ακολουθεί τις εξελίξεις της τεχνολογίας. Ταυτόχρονα, η εφαρμογή της παγκοσμιοποίησης και στον τομέα των ταξιδιών σημαίνει ότι ένα ξενοδοχείο στη Μύκονο ανταγωνίζεται ευθέως με αντίστοιχες μονάδες στην Ίμπιζα ή ακόμα και στο Πουκέτ.

Ένας επενδυτής ανεξαρτήτως μεγέθους επένδυσης ή ένας ξενοδόχος που θέλει να προχωρήσει σε ανακαίνιση ή επέκταση του ξενοδοχείου του, πρέπει να δημιουργήσει εξ αρχής έναν σταθερό οδηγό επιχειρησιακής λειτουργίας. Ο οδηγός αυτός θα αποτυπώνει με λεπτομέρεια όλα τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει για να εξασφαλίσει την ανάπτυξή του.

Η εις βάθος μελέτη και ανάλυση της αγοράς, των παγκόσμιων και τοπικών ανταγωνιστών, της μελλοντικής προσφοράς και ζήτησης, των τάσεων στον σχεδιασμό μείγματος δωματίων και υπηρεσιών και η απεικόνιση όλων αυτών στην ανάπτυξη χρηματοοικονομικών μοντέλων, διαφορετικών σεναρίων λειτουργίας και μακροπρόθεσμων προβλέψεων, αποτελεί το πιο σημαντικό εργαλείο ώστε ο ξενοδόχος ή ο επενδυτής να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες επιτυχίας και ταυτόχρονα να μειώσει το επιχειρηματικό του ρίσκο.